Kako da vam ženski fudbal donese novac? Pitajte Barselonu!

Svedoci smo ekspanzije ženskog fudbala prethodnih godina. U skladu sa sve većim interesovanjem za njega, bitan segment postaje i finansijski momenat.

Novac koji ženska sekcija donosi fudbalskom klubu prestao je da bude beznačajan, a on bi u budućnosti mogao da bude još veći, tvrde finansijski eksperti “Deloitte-a”.

Kako da vam ženski fudbal donese novac? Pitajte Barselonu!

Muški i ženski fudbalski klub Barselona imaju različite sponzore | Foto: FC Barcelona

Na koji način je to moguće postići?

Jednostavnim činom – odvajanjem komercijalnih ugovora ženske i muške sekcije fudbalskog kluba.

Najbolji primer za to je Barselona.

Glavni sponzor muškog fudbalskog kluba je “Rakuten”, koji prema ugovoru do 2021. donosi oko 55 miliona evra godišnje, dok je sponzor ženske sekcije “Stanley Black & Decker”.

Detalji tog ugovora nisu poznati, ali sudeći prema izjavi predsednika Barselone Đosepa Marije Bartomeua da je u pitanju saradnja “koja je postavila nove standarde u ženskom fudbalu”, može se zaključiti da Katalonci ostvaruju nemali profit od tog sponzorstva.

Kako da vam ženski fudbal donese novac? Pitajte Barselonu!

“Stanley Black & Decker” prvi je generalni sponzor ŽFK Barselona | Foto: FC Barcelona

Katalonski gigant je u ovom trenutku, uz Real Madrid i Mančester Junajted, klub sa najvećim prihodima. Junajtedov ženski fudbalski klub ima istog sponzora kao i muški (Chevrolet), dok Real uopšte ne poseduje žensku sekciju.

Zato bi, smatraju u “Deloitte-u”, u interesu Crvenih đavola i Kraljevskog kluba, ali i svih ostalih klubova, bilo da slede primer Barselone i kroz prihode iz ženskog dela opstanu u trci za finansijski tron.

Kroz nove sponzorske ugovore bi, ujedno, i ženski fudbal napravio veliki korak unapred i dodatno dobio na popularnosti, pa se takav način poslovanja može smatrati “win-win” situacijom.